Organizacja eventu to nie lada wyzwanie. Należy wziąć pod uwagę wiele czynników, dzięki którym przygotowanie wydarzenia branżowego lub firmowego będzie warte każdej minuty spędzonej na jego planowaniu. Liczy się nie tylko główny motyw przewodni, ale również wybór odpowiedniego miejsca, promocja, a nawet zapewnienie cateringu. Jak zorganizować event, który stanie się sukcesem i odbije się szerokich echem? Sprawdź!

  1. Organizacja eventu – dlaczego warto?
  2. Organizacja wydarzenia – na czym należy się skupić?

Organizacja eventu – dlaczego warto?

Organizacja wydarzenia niesie ze sobą szereg korzyści i zaprocentuje w przyszłości. Dzięki niemu możesz budować relacje zarówno z klientami biznesowymi, jak i indywidualnymi – w zależności od tego, jakim profilem charakteryzuje się Twoja firma. Ponadto możesz wykorzystać potencjał, jakim może pochwalić się event marketing w obszarze dwukierunkowej komunikacji. W praktyce oznacza to, że możesz w czasie rzeczywistym przedstawić potencjalnym klientom czy kontrahentom swoje produkty czy usługi i niemalże natychmiast otrzymać od nich feedback.

Ponadto, każdy event to duży krok w stronę jeszcze większego zaangażowania swojej grupy docelowej – również na polu emocjonalnym. Jest to niezwykle ważne na drodze budowania długotrwałych relacji biznesowych opartych na transparentności i szczerości. Nie trzeba również przypominać o tym, że organizacja wydarzenia pozwala pozyskiwać nowych klientów, jak również zacieśnić więzi z tymi stałymi. Nie bez znaczenia pozostaje także fakt, że jest to świetny zabieg PR-owy, który ma szansę przebić się do mainstreamu.

Organizacja wydarzenia – na czym należy się skupić?

Jedną z najważniejszych kwestii, na jakiej należy się skupić podczas organizacji eventu jest jego cel. Określ, czy chcesz przedstawić opinii publicznej nowy produkt, przedstawić nową strategię firmy czy może świętować kolejne urodziny swojej marki? To niezwykle ważne na drodze do tego, aby stworzyć dopasowany program wydarzenia i zaplanować go krok po kroku. Jeśli już przy nim jesteśmy, to scenariusz wydarzenia jest bardzo dużym udogodnieniem – zarówno dla Ciebie jako organizatora, jak również zaproszonych gości. Dzięki niemu minimalizujesz ryzyko wpadek, jak również opóźnień. Musisz mieć na uwadze to, że nigdy nie można mieć kontroli nad wszystkim, jednak co na papierze, to na papierze.

Kolejnym krokiem jest wybór właściwego miejsca. Wbrew pozorom jest to jeden z najważniejszych czynników, które decydują o sukcesie wydarzenia bądź też jego braku. Weź pod uwagę motyw przewodni – dopasuj je do charakteru imprezy, jak również preferencji swojej grupy docelowej. Bardzo istotna jest także lokalizacja – im bardziej dogodna i skomunikowana, tym większa szansa na potwierdzenie przybycia najważniejszych osobistości. Gdy w grę wchodzi m.in. przestrzeń eventowa Warszawa staje się to jeszcze bardziej istotne – z uwagi na dużą konkurencję.

Zadbaj również o usługi cateringowe. Nic tak dobrze nie świadczy o gospodarzu eventu jak wyśmienite jedzenie, które wprawia w dobry nastrój i sprawia, że potencjalni klienci jeszcze chętniej sięgają po Twoje usługi czy też produkty. 

Nie możesz obyć się także bez wsparcia z zewnątrz. Patroni medialni to absolutny must have, bez którego organizacja eventu może nie dać tak satysfakcjonujących efektów, na które z pewnością liczysz.

Co ważne, samodzielna organizacja eventu jest nie lada wyzwaniem, dlatego wszelkie zadania warto rozdzielić pomiędzy członków zespołu. Każdemu z nich powierz kwestie, za które będzie w 100% odpowiedzialny. Dzięki temu unikniesz chaosu i zwiększysz szanse na to, że wydarzenie stanie prawdziwym hitem w Twojej branży i nie tylko.